divendres, de gener 20, 2017

Començar de nou



A vegades ens perdem. Perdem la connexió amb els nostres desitjos més autèntics, amb les nostres necessitats genuïnes. A vegades necessitem posar totes les cartes cap per amunt per tornar a començar. A vegades toca revisar, tornar a connectar, reconèixer-nos i redissenyar la nostra vida. Des bloquejar-nos per ser una altra versió de nosaltres mateixos.

Moltes vegades, les nostres necessitats i desitjos més profunds estan amagats sota capes de negació. El evitem o els bloquegem, en molts casos per no enfrontar-nos a sentiments que ens espanten. Acceptar les nostres necessitats més íntimes i expressar-les d'una manera adequada a la nostra situació és tot un procés de coneixement i creixement. Aquests passos et serviran de guia:

1. Mira les teves màscares

El primer pas és adonar-nos en quina mesura hem estat bloquejant el que desitgem. El creador de l'escola de psicoloia gestalt, Fritz Perls, deia que quan una persona va a teràpia arriba amb un munt de personatges vius i morts a l'esquena: pares, oncles, avis, professors ... El procés terapèutic consisteix en anar-los traient de la sala un a un fins que la persona es troba a soles consio mateixa. Cal començar donant-se compte de quines són els rols, estereotips i creences que no ens estan permetent expressar el que som. Per exemple, podem haver-nos convençut que per ser responsables no podem fallar o desncansar perquè això ens converteixi en persones vagues , " no complidores"

2. Accepta't com ets

Perquè el desig genuí pugui sorgir, hem d'acceptar tant les nostres capacitats com els nostres límits, l'agradable i desagradable. En la mesura que ens donem conte del que som realment, sense estereotips, ens aproparem més a demanar el que necessitem. Una de les coses més difícils per arribar a acceptar-nos és prendre consciència dels sentiments no desitjats. Solem criticar-nos quan ens sorgeixen emocions com la ràbia, l'enveja o la por perquè pensem que ens hauríem de sentir-les. Així, ens exigim ser com "i ens perdem tota la riquesa del que en realitats" som ". És, doncs, important no autocriticar ni corregim constantment.

3. Demana ajuda

Per arribar a saber el que necessitem o volem, de vegades és necessària l'ajuda d'altres persones o d'un professional. No ens creguem autosuficients o omnipotent i acceptem-com una manera de poder créixer. Acceptar que un té límits és un pas important per trobar-se a si mateix. Moltes vegades, el primer pas.

4. Una imatge positiva

La majoria de les vegades sabem el que no volem, sabem que la nostra relació no ens agrada, sabem que el treball és avorrit i que no desitgem seguir. Però per poder demanar cal saber què volem i construir una imatge interna positiva. Després, cal veure quines coses hem de fer per arribar-hi. Per a això, és útil fantasiejar que ja hem aconseguit el desitjat com a manera de saber on anem.

5. Accepta la confusió

En els períodes de canvi hi haurà espais de confusió i impasse en què els vells esquemes que servien de suport ja no serveixen i la persona no confia a poder assistir-se a si mateixa. En aquests moments, preferiríem evitar créixer perquè tenim molta por a allò desconegut i podem arribar a negar fins als propis desitjos. L'única sortida és sostenir el malestrar i saber que és un pas necessari per poder canviar. És essencial confiar en la tendència autorreuladora del organism. L'assossec tornarà per si sol i, a més, estarem més a prop dels nostres objectius autèntics.

6. Passa A la pràctica

Hi ha un moment en què hem de començar a treballar pel que volem - sense esperar grans raons -. Acceptem llavors que som novells en el que estem intentant i que es requereix un temps d'aprenentatge. Gaudim del procés d'aconseguir-, evitant centrar-nos només en l'objectiu final o perdrem l'experiència de viure.

7. No t'aïllis

L'ésser humà necessita estar en relació amb el seu entorn per satisfer les seves necessitats. No podem prescindir del contacte amb el nostre medi per què seria autodestructiu. Moltes vegades, per protegir-nos, vam renunciar al contacte amb els altres, ens arrisquem poc, ens aïllem, i no obstant això, la realització dels nostres desitjos passa sempre per millorar la relació amb el nostre medi. El simple fet d'acceptar que no podem viure sols i que necessitem el contacte afectiu és ja un primer pas per a no sentir-nos aïllats.

8. Admet els errors

Quan emprenem un camí nou un canvi de vida, una altra manera d'estar al món, el normal és que cometem errors. Moltes vegades, l'èxit no dependrà de que fem les coses perfectes en el moment just sinó que siguem perseverants. Gairebé sempre podrem rectificar- especialment si estem oberts a reconèixer els errors -, sabent quin camí no ens interessa.

9. Revisa els teus desitjos

A mesura que materialitzem els desitjos, és probable que es produeixi un reajustament de la nostra percepció del món. Potser ara tinguem altres desitjos diferents, potser valorem més les coses, segurament els impediments són ara traves menys importants ... Siguem conscients que tot això és normal i que és senyal que anem madurant. Obrim-nos a aquesta nova percepció del món i, si ens veiem desitjant coses completament diferents, no cal veure-les com una contradicció o una traïció al passat. Tot el que vam intentar i vam aconseguir abans ens ha permès arribar on som ara.

10. Voleu de nou

Encara que a vegades no ho sembli, la realitat és que estem en constant canvi. Què significa això pel que fa als desitjos? Que, un cop satisfetes les nostres necessitats, sorgiran de noves. Per això, és important gaudir amb el procés de treballar a favor d'nostres desitjos: podem estar contents amb la nostra recerca personal. Així que, quan plantegem un desig, podem fer-ho sabent que això, en concret, no és la solucón definitiva: sí que ho és prendre la vida present com una emocionant aventura, sí que ho és gaudir de la feina que tenim entre mans, sí que ho és apreciar les petites coses que fem. El millor desig és que puguem anar renovant els nostres desitjos.



dilluns, de gener 02, 2017

Que res no et pari!

Resultat d'imatges de gym
Anar al gimnàs, sortir a córrer o anar en bici ja és una cosa habitual en el nostre dia a dia perquè els seus avantatges són innegables. 


Realitzar una rutina d'exercicis diaris, o almenys d'un parell de dies a la setmana, de vegades resulta molt complicat per a aquelles dones que treballen, tenen fills, volen passar estona amb els amics o gaudir de la seva parella. Però practiques exercici amb assiduïtat és imprescindibles: augmenta la densitat òssia, ajuda a perdre pes, millora el nostre sistema immunitari, l'estat d'ànim, l'eficiència a la feina...

Jove eternament

A més d'activar la circulació sanguínia, l'esport ajuda a tenir un aspecte més jove: aconsegueix que la teva pell llueixi sense imperfeccions i es regeneri gràcies a l'augment dels nivells de col·lagen i elastina. Això és degut al fet que la transpiració i l'augment de la circulació nodreixen l'epidermis, netegen les impureses i aporten més elasticitat i brillantor, creant un cutis sa. A això també cal sumar-li que l'exercici és la manera més natural de sentir-se bé. Les endorfines i les substàncies químiques que alliberen tant el cos humà com el cervell quan es fa exercici provoquen una agradabl sensació de felicitat i bon humor.

Blinda el teu sistema immune

L'esforç físic que realitzes fent esport (o pilates, zumba, ioga ...) també ajuda amb les autodefenses del cos, ja que fa augmentar la velocitat amb la qual flueixen els anticossos a través de la sang, protegint-nos de contraure malalties (la pujada de la temperatura fa que sigui difíci per a moltes infeccions sobreviviren nostre organisme.

Seràs més eficient

Potser sigui un dels efectes de l'exercici físic menys conegudes, però està demostrat que ens ajuda a ser més participatius i al millor el nostre compromís amb els objectius que on és plantegem dia a dia, per exemple a la feina. Si anem a gym normalment, tenim menys mandra i així evitem caure en un cercle viciós de mals hàbits (en general, com menys exercici pràctiques, menys ganes tens d'aixecar del sofà. 





No t'adaptis mai allò que no et fa realment feliç

Sigui com sigui, intentem sempre canviar o modificar l'explicació del què no ens fa realment feliç o simplement, no ho volem veure, h...